Top

Voorwaarden kopen op afstand

Voorwaarden kopen op afstand zijn van toepassing

LEVERINGS CONDITIES SHOP VAN ZOETERMEER



De Shop van Zoetermeer conformeert zich aan de Europese regelgeving 
van de Europese Richtlijn Consumentenrechten.

In deze voorwaarden vindt u als consument alle belangrijke informatie omtrent uw rechten en plichten in verband met het kopen op afstand.

Wat is kopen op afstand?

Als u iets koopt op afstand, gaat u niet naar een echte winkel. U koopt dan iets via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Bij kopen op afstand zijn u en de verkoper op geen enkel moment bij elkaar in de buurt.

In de oude wet stond dat u 7 werkdagen bedenktijd had. In de nieuwe wet staat dat u 14 werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen als u het product tijdens de bedenktijd terugstuurt.

Deze bedenktijd heet ook wel zichttermijn.
De overheid heeft speciale regels gemaakt over Koop op afstand. Daarom is het belangrijk om goed te weten wanneer een koop wel Koop op afstand is, en wanneer niet.
Hieronder vindt u voorbeelden van Koop op afstand. Een aankoop in de Shop van Zoetermeer valt onder het kopen op afstand..

Voorbeelden van koop op afstand

  • U koopt producten of diensten via internet.
  • Soms heeft een gewone winkel ook een webwinkel. U koopt het product via de webwinkel en u ontmoet verder geen verkoper.
  • U koopt iets via een postorderbedrijf.
  • U bestelt iets met een bestelbon uit een krant of tijdschrift. Voor dit product staan er regelmatig advertenties in kranten of tijdschriften.
  • U bestelt iets per fax. Via de fax krijgt u soms aanbiedingen.
  • U bestelt iets via de telefoon. Er zijn regelmatig reclamespotjes voor deze manier van bestellen.
  • U wordt opgebeld met de vraag of u iets wilt kopen (telemarketing).

Hoe komt de prijs tot stand die ik moet betalen.

Binnen de Shop van Zoetermeer zijn alle artikelen geprijsd met een standaard verkoopprijs al dan niet met een actiekorting. Over deze prijs wordt eventueel een vaste klantenkorting verleend of nog een extra korting met een voucherkorting.  Vervolgens worden extra kosten gerekend voor de afhandeling, administratie en verzending van de order, waarbij de verzendkosten op hoofdlijnen worden gevolgd van Post NL of andere vervoerders. Daarnaast zal een extra bijdrage in rekening worden gebracht voor de betaalkosten afhankelijk van uw betaalwijze, doch het komt ook regelmatig voor dat wij u deze extra kosten niet in rekening brengen. Soms geven we over deze totale extra kosten ook nog een extra korting om het voor cliënten als u nog aantrekkelijker te maken.

Bij de berekening van de verzendkosten spelen het totaal gewicht en ook de uiteindelijke bestemming van de goederen een belangrijke rol. Vaak wordt voor mensen uit deze regio nog een extra korting gegeven door een lagere opslag voor administratie en afhandeling. 

U betaalt altijd via de bank met iDeal of met Credit Card of Debit Card of met PayPal.

Standaard richt de Shop van Zoetermeer zich op klanten in Nederland en met een extra focus op de Randstad regio. Wel is het tecnisch mogelijk om ook te leveren aan andere EU-landen.  In principe leveren we niet buiten de EU tenzij er geen handelsbezwaren zijn of klanten weten dat zij zelf ook verantwoordelijk kunnen zijn voor extra invoerkosten etc. Indien er geen beletselen zijn kan de Shop van Zoetermeer dus ook wereldwijd handel bedrijven. 

KOPEN IS BESTELLEN MET BETALINGSVERPLICHTING

Iedere consument die iets bestelt binnen de Shop van Zoetermeer begrijpt dat iets kopen niet vrijblijvend kan zijn en leidt tot een bestelling met een betalingsverplichting. De gemaakte kosten in verband met de bestelling zoals de verzendkosten en administratie/afhandelingskosten zullen derhalve niet voor vergoeding in aanmerking kunnen komen tenzij een artikel niet leverbaar is. Dan ontvangt de cliënt 100% terug van het betaalde bedrag. Vaak wordt ook nog een extra voordelig aanbod gedaan als er alternatieven zijn.  

Houd u er rekening mee dat het bij het kopen van produkten via het internet kan voorkomen dat het produkt van uw keuze niet meer leverbaar is omdat het assortiment sterk onderhevig is aan wijzigingen.  

 De bedenktijd

Uw bedenktijd begint één dag nadat u het product hebt gekregen. Koopt u geen product maar een dienst? Dan gaat de bedenktijd in op het moment dat u de dienst bestelt.

Bij welke producten krijg ik geen bedenktijd?

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:
  • Reizen die u op internet boekt
  • Tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
  • Producten die u speciaal laat maken of die wij speciaal voor u moeten bestellen in het buitenland waarbij wij speciaal op de website een aantekening hebben gemaakt, bijvoorbeeld een maatpak, een tas in een bepaalde kleur etc.
  • Producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
  • Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.
  • Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.

Met wie doet u zaken en hoelang heeft u bedenktijd?

Een verkoper moet u altijd informatie geven over de bedenktijd. En hij moet het adres of telefoonnummer van een helpdesk geven, zodat u weet wie u kan helpen als u een vraagt hebt. Om aan deze verplichting te voldoen volgt onderstaand deze informatie.

Het mailadres van onze helpdesk is info@applicontrol.nl. Bij het retourneren van goederen willen wij graag dat alles via de mail verloopt om geen misverstanden te krijgen. Wel kunt u vragen of wij u ook even telefonisch willen benaderen. Het telefoonnummer van onze samenwerkingspartner voor aflevering van goederen in Zoetermeer,  Labudé, de heer Ton Lammertink is 079-3622200 of +31634186234.  Indien dit nummer niet werkt kunt u ook het uitwijknummer gebruiken voor noodgevallen +31629309606.

Daarnaast hebben wij speciaal voor SMS berichten met urgentie. +31684724107 . Wij prefereren echter uw reactie per email op info@applicontrol.nl . Wij proberen binnen 24 uur op uw bericht te reageren. Wij kunnen dit echter niet garanderen vanwege afhankelijkheid van weersgevoelige ontvangst.

Ons bedrijfsadres is Regenboogsingel 71 2718GV  te Zoetermeer. Ons oude adres aan de Zilverberg 22 te Zoetermeer is komen te vervallen.

Applicontrol verzorgt het beheer van de Shop van Zoetermeer, een gezamenlijk online winkelcentrum initiatief van diverse autonome ondernemingen binnen Zoetermeer en omgeving. De directeur van Applicontrol W.J. Jongenelis QC. treedt op als beherend vennoot voor de Shop van Zoetermeer CV i.o. 

Het bedrijf is ingeschreven bij de KvK 27158269  en onder BTW-nr  NL097399048B02


De bedenktijd van de Shop van Zoetermeer is altijd 14 dagen na ontvangst van de goederen mits de goederen niet uit de verpakking zijn gehaald, niet zijn gedragen of niet zijn beschadigd. 

Hoe zit het met het terug sturen en de kosten

Bij het terugzenden van de goederen bent u als koper zelf verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren en de ordentelijke terugzending.

Hoe lang duurt het dat ik mijn geld terug ontvang 

Na het retourneren zullen wij ervoor zorgdragen dat het geld weer zo spoedig mogelijk aan u wordt terugbetaald op het door u aan te geven rekeningnummer van de bank. Wij werken met paymentproviders om uw privacy zo goed mogelijk te beschermen en beschikken derhalve niet standaard over uw bankgegevens, VISA, Mastercard, PayPal of andere betaalinformatie. Voor het restitueren van geld is uw bankinformatie echter essentieel.

Wij verzoeken u indien u uw geld terug wenst op uw rekening vriendelijk uw rekeningnummer om misverstanden te voorkomen schriftelijk (per e-mail) aan ons te communiceren. Na ontvangst van deze gegevens zullen wij het geld zo snel mogelijk aan u terug betalen, zo mogelijk binnen 14 dagen.

U heeft echter als alternatief ook de mogelijkheid om een vouchercode te ontvangen ter grootte van de tegenwaarde met een kleine extra bonus die u kunt gebruiken om een ander artikel te kopen binnen de Shop van Zoetermeer. Deze code heeft standaard een geldigheid van 1 jaar. In uitzonderlijke situaties kan in overleg deze tijd worden verlengd. 

Hoe zit het met reeds betaalde niet meer leverbare artikelen?

Ook kan het soms voorkomen dat het door u reeds bestelde en betaalde artikel niet meer leverbaar is omdat het is uitverkocht. Wij begrijpen dat dit heel vervelend is doch kunnen dit niet uitsluiten.  

In die situaties proberen wij samen met u een oplossing te vinden in een ander vervangend artikel met een hogere waarde of indien dit niet mogelijk is of u dit niet wenst zullen wij u ook het geld zo spoedig mogelijk terug betalen en in ieder geval binnen 14 dagen nadat wij van u de juiste betaalinformatie hebben ontvangen voor de restitutie. (Zie ook het bovenstaande omtrent het gebruik van paymentproviders). 

Wat moet ik doen als ik een product wil terugsturen?

Wilt u een product terugsturen? Laat dit dan binnen de 14 werkdagen aan het de Shop van Zoetermeer weten, voordat u het terugstuurt. Gebruik hiervoor de tekst van het modelformulier. De tekst hiervan voor de Shop van Zoetermeer luidt als volgt: 

MODELFORMULIER VOOR ONTBINDING / HERROEPING

Aan Shop van Zoetermeer,
Regenboogsingel 71 2718GV Zoetermeer
info@applicontrol.nl  TEL 079-31793622200

Ik deel u hierbij mede dat ik de overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen / dienst(en) herroep.

.................................................................................................................

Besteld op ......................................... Ontvangen op ..............................



Naam consument

..........................................................................................................................
 
Adres consument

............................................................................................................................


Graag ontvang ik het geld terug op rekeningnummer ..................................................

ten name van ....................................................................


Datum ...............................................................................




Handtekening of uw naam
(indien niet electronisch)





Tip
Bewaar altijd een bewijs als u een product terugstuurt. Bijvoorbeeld een bewijs van terugzending van het postkantoor.

Geld terug

Laat u binnen de 14 werkdagen weten dat u het product terugstuurt? Dan moet het bedrijf uiterlijk binnen dertig dagen uw geld terugbetalen.

Bron: http://www.consuwijzer.nl en Autoriteit Consument & Markt

naar aanleiding van Implementatiewet richtlijn consumentenrechten 3 -april-2014


HEEFT U NOG SUGGESTIES OF VRAGEN OF ZIJN ZAKEN NIET DUIDELIJK STUUR DAN EEN MAIL NAAR INFO@APPLICONTROL.NL .

We zijn momenteel bezig met de optimalisatie van procedures en de uitbreiding van de informatie bij artikelen. Hierbij zijn wij ook weer afhankelijk van derden. Dus mist u informatie stuur dan een mail of stel uw vraag tijdens de bestelprocedure. 

In situaties van bestelling van een lidmaatschap, of digitale informatie wordt soms 0,01 extra in rekening gebracht, als minimale verzendkosten en afhandelingskosten. Dit is technisch helaas nog niet anders mogelijk. Hiervoor vragen wij uw begrip. 

Wij zijn niet aangesloten bij een keurmerk, omdat wij niet geloven in hoge contributies aan keurmerkorganisaties en die kosten liever gebruiken om aan onze klanten de beste service geven die wij kunnen geven. Stel uw vragen bij voorkeur per mail of bij uw bestelling zodat alles vast ligt. 

Wij verwachten dat de huidige EU-wetgeving waaraan wij ons conformeren ruim voldoende bescherming biedt aan de kopers binnen ons Online Winkelcentrum.

Wij richten ons vooral op particulieren in Nederland en secundair ook op het Nederlandstalig deel van België. Bij geschillen is de Nederlandse rechter bevoegd.